محصولات بر پايه شيشه، انقلابي در دكوراسيون داخلي

۱۱۰ بازديد

محصولات بر پايه شيشه، انقلابي در دكوراسيون داخلي

با پيشرفت تكنولوژي محصولات جديدي در تمام زمينه‌هاي زندگي طراحي و ساخته مي‌شوند. از جمله مهم‌ترين و كاربردي‌ترين اين محصولات، لوازمي هستند كه در ساخت و ساز و دكوراسيون داخلي بكار گرفته مي‌شود. خانه ها، مكاني امن و پر از آرامش براي گذراندن بيشتر زمان روزانه شما هستند. بعلاوه شركت، اداره يا ساير مكان هاي كاري، مي‌تواند دومين يا براي برخي از افراد اولين مكان براي زندگي باشد كه در آن براي رسيدن به اهداف و برنامه‌ريزي هاي آينده تصميم گيري مي‌كنند. با اين وجود شكل ظاهري و تركيبات به كار برده شده در طراحي و ساخت اين مكان ها مي‌تواند تاثيرات بسيار زيادي در روحيه افراد داشته باشد.

شيشه رنگي، يك انقلاب بزرگ در دكوراسيون داخلي ساختمان‌ها است كه در زمينه‌هاي متفاوتي استفاده مي شود. شيشه‌هاي رنگي در انواع متفاوت با نام‌هاي متنوعي طراحي و ساخته مي‌شوند كه دنياي دكور را دگرگون كرده‌اند. امروزه استفاده از شيشه رنگي در صنعت دكوراسيون داخلي بسيار رواج پيدا كرده است. از جمله مهم‌ترين و كاربردي‌ترين شيشه‌هاي رنگي مي توان به شيشه لاكوبل اشاره كرد. با ما همراه باشيد تا  با كاربرد شيشه‌هاي رنگي و اهميت آنها در دكوراسيون داخلي به طور كامل آشنا شويد.

شيشه رنگي و استفاده از آن در دكوراسيون داخلي

شيشه رنگي در كشور ما از زمان‌هاي خيلي دور در دكوراسيون داخلي و خارجي استفاده مي شد. حال مي‌توان نقش‌هاي بسيار زيادي از آن را در ساختمان‌هاي مختلف اداري و تجاري و همچنين منازل مشاهده كرد. اكثر خانه هاي شخصي مدرن از شيشه رنگي براي طرح دهي و زيباسازي دكوراسيون داخليشان استفاده مي‌كنند. با اينكه همه شما با شيشه رنگي آشنايي داريد، براي تعريف اين نوع شيشه بايد بگوييم كه شيشه رنگي همان شيشه معمولي ولي با رنگ‌هاي گرم و سرد متفاوت است كه به دليل داشتن رفلكس نور بالا و بازتاب تصاوير مي‌تواند نقش بسيار موثري در زيباتر جلوه دادن اجسام و لوازم مختلف داشته باشد. در زمان‌هاي قديم از شيشه رنگي براي معماري و دكور خارجي ساختمان‌ها كه اغلب پنجره يا درب هاي خانه ها بودند استفاده مي‌كردند. شيشه رنگي سنتي معمولا در ابعاد بسيار كوچكي براي استفاده در دكوراسيون خارجي بكار برده مي شد.

ytpm_r3.jpg

شيشه رنگي

در حال حاضر از شيشه هاي رنگي با ابعاد بزرگ‌تر و در نوع براق‌تر استفاده مي‌شود. اين نوع استفاده فقط براي نماي داخلي نبوده و مي‌توان در سرتاسر خانه ها و ساختمان هاي تجاري كاربرد آنها را مشاهده كرد. شيشه رنگي با توجه به نحوه ساخت و ويژگي‌هاي آن به چند دسته تقسيم مي‌شود كه از جمله آنها مي‌توان به شيشه لاكوبل، شيشه مات، متاليك، شيشه لمينيت رنگي، شيشه فوتولمينيت و... اشاره كرد كه چند نوع اول كاربرد بيشتري نسبت به بقيه دارند.

شيشه لاكوبل و استفاده از آن در دكوراسيون داخلي

شيشه لاكوبل يكي از انواع محبوب شيشه رنگي است كه به آن شيشه رنگي براق نيز گفته مي‌شود. اين نوع شيشه كنتراست بيشتري نسبت به شيشه هاي ديگر رنگي دارد و همچنين داراي شارپنس بالاتري است. شيشه لاكوبل در ضخامت هاي متفاوتي طراحي و توليد مي‌شود. ميزان مقاومت آنها با افزايش ضخامت بيشتر مي‌شود. بعلاوه اين شيشه‌ها به خاطر داشتن تنوع رنگي بسيار زياد محبوبيت بيشتري در ميان مصرف كنندگان دارند. از اين نوع شيشه رنگي مي توان در قسمت‌هاي مختلف دكوراسيون از جمله دكوراسيون داخلي و خارجي استفاده كرد. همين امر ميزان محبوبيت آن را بيشتر كرده است. ذكر اين نكته لازم است كه شيشه‌هاي لاكوبل در زمينه‌هاي بسيار زيادي قابليت استفاده دارند. از جمله اين زمينه ها مي‌توان به ديوار هاي پاركينگ، آشپزخانه، درب هاي كابينت، شيشه ميز نهار خوري، پارتيشن اداري و.... اشاره كرد.

 

 

شيشه لاكوبل

پارتيشن شيشه‌اي و موارد استفاده

پارتيشن شيشه‌اي يك ايده جديد و مدرن براي استفاده در ساير ساختمان هاي شخصي و تجاري است كه زيبايي خاصي را به نماي داخلي ساختمان ها مي بخشد. با توجه به نوع استفاده و طراحي اين نوع پارتيشن ها، مي‌توان خلاقيت بسيار زيادي را در ساخت آنها اعمال كرد كه همين امر ميزان محبوبيت آنها را چندين برابر كرده است. ساخت پارتيشن شيشه‌اي در تمام قسمت‌هاي داخلي امكان‌پذير است. اين مي‌تواند يكي از ويژگي‌هاي مثبت و موثر براي اين پارتيشن ها باشد. پارتيشن شيشه‌اي به طور كلي به جدا كردن قسمتي از منزل با استفاده از ديوار هاي شيشه‌اي است كه تاثير بسيار زيادي در زيبايي منازل دارد. اين نوع پارتيشن ها براي كاربرد هاي فراواني قابليت استفاده دارد. براي مثال با استفاده از آنها مي توان يك گلخانه زيبا و قابل مشاهده در قسمت مركزي خانه ايجاد كرد.

از جمله محبوب‌ترين و بروز‌ترين استفاده ها از شيشه در طراحي و ساخت خانه ها مي‌توان به پارتيشن شيشه‌اي اشاره كرد. اين نوع پارتيشن را مي‌توان با استفاده از انواع شيشه طراحي كرده و ساخت. همچنين استفاده از اين پارتيشن ها در طراحي ساختمان هاي اداري مي‌تواند زيبايي و نماي خاصي در اين نوع ساختمان‌ها بوجود آورد. از جمله كاربرد‌هاي پارتيشن شيشه‌اي در اداره ها مي توان به ساخت اتاق كنفرانس اشاره كرد.

 

پارتيشن شيشه‌اي

تازه هاي نشر بهمن 97

۱۲۸ بازديد

خريد كتاب از فروشگاه كتاب كاواك

كتاب سدي برابر اقيانوس آرام

پديد‌آورنده: مارگريت دوراس  | مترجم: شيرين بني احمد | انتشارات نيلوفر

لينك كتاب : https://www.cavack.com/Item/37415

سدي بر اقيانوس آرام اتوبيوگرافي داستاني مارگريت دوراس است كه دوره‌اي كوتاه از دوران جواني – يا دقيق‌تر، دوران گذاز از نوجواني به جواني‌اش را با زاويه‌ي ديد سوم شخص روايت مي‌كند. در نقطه‌ي آغازين روايت، سوزان(مارگريت) هفده ساله است و به همراه برادر كوچك‌تر و مادرش در خانه‌ي رو به ويراني‌شان در ويتنام زندگي مي‌كنند. پيش‌تر، برادر ارشد ناخلف خانه را براي هميشه ترك كرده است و مادر در حال دست و پا زدن در باتلاق فقر مشغول آخرين تقلاهاي پيش از جنون و مرگ است…

كتاب دلايلي براي زنده ماندن

پديد‌آورنده: مت هيگ | مترجم: گيتا گركاني  | انتشارات علمي فرهنگي

لينك كتاب : https://www.cavack.com/Item/37416

اين كتاب حاصل مبارزه‌ي مت هيگ با افسردگي و اضطراب بي‌اندازه‌ي شديدي است كه نزديك بود او را از پاي درآورد. اثري كوتاه، صريح و مثبت درباره‌ي برخورد درست با بحران‌هاي روحي و لذت بردن از زندگي؛ داستان واقعي بحران‌هايي كه مت هيگ به آن‌ها دچار شد و چگونگي غلبه‌ي او بر افسردگي و آموختن زندگي كردن. اين كتاب كوچك و ساده مي‌تواند به كساني كه فكر مي‌كنند به آخر راه رسيده‌اند كمك كند، نيز به آن‌ها كه عزيزانشان با چنين مشكلي درگير هستند. دلايلي براي زنده ماندن كتابي است درباره‌ي اين كه چطور از پبودنمان در اين جهان لذت ببريم؛ اثري تكان‌دهنده، شاد و لذت‌بخش؛

كتاب به تاريكي خواهم رفت

 

پديد‌آورنده: ميشل نامارا | مترجم: ميترا دانشور | انتشارات ميلكان

لينك كتاب : https://www.cavack.com/Item/37125

ميشل مك نامارا سال‌ها عمر خود را صرف مصاحبه با قربانيان و بررسي صحنه‌هاي جرم قاتل و متجاوزي كرد كه تمام ماموران پليس را گيج و سردرگم كرده بود . در زير عنوان اين كتاب آمده است : تلاش بي‌وقفه ي يك زن براي پيدا كردن قاتل ايالت طلايي كاليفرنيا. اين كتاب در فوريه سال ???? و دو سال بعد از مرگ نويسنده‌ي آن به چاپ رسيد. ميشل مك نامارا در سال ???? مقاله‌اي در مجله لس‌آنجلس در مورد يك قاتل سريالي كه در آن زمان به نام قاتل ايالت طلايي ( كاليفرنيا ) معروف بود نوشت و بلافاصله بعد از آن هم قرارداد نوشتن يك كتاب در اين باره را با انتشارات هارپركالينز امضا كرد.

بعد از اتمام حدود دو سوم از كتاب بود كه خانم مك نامارا در سن ?? سالگي و در اثر مصرف اشتباهي دارو در خواب در گذشت. بعد از اين اتفاق ، يك خبرنگار و يك نويسنده‌ي جنايي ديگر با همكاري همسر ميشل مك نامارا كار ناتمام او را تكميل كردند و به مرحله‌ي چاپ رساندند. جالب اينكه دوماه بعد از انتشار كتاب، شخصي به‌عنوان قاتل اصلي ايالت طلايي بازداشت شد و مراحل بازپرسي و دادگاه او همچنان در جريان است…

طرح لايه باز برنامه كلاسي طرح 6

۱۱۴ بازديد

طرح برنامه هفتگي مدارس



براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد

طرح لايه باز برنامه كلاسي طرح 6

ترجمه كتاب READ THIS 3

۱۰۱ بازديد

كاملترين ترجمه كتاب READ THIS3 (چهارمين كتاب از مجموعه چهار سطحي Read This ) به زباني بسيار شيوا و كامل و قابل فهم



براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد

ترجمه كتاب READ THIS 3